مقالات

پلاک سررسید و خرید و فروش آن

پلاک سررسید و خرید و فروش آن

پلاک سررسید و خرید و فروش آن

با نزدیک شدن به روزهای سرد زمستان، پلاک سررسید و خرید و فروش آن در بازار مصرفی زیاد به چشم می خورد. تا جایی که تولید کنندگان و فروشندگان پلاک های سررسید، از فروش شان در این روزها، رضایت بیش تری نسبت به روزهای دیگر سال دارند.

سررسیدهایی که قرار است در سال جدید، شاهد اتفاق های خوب و مناسبت های شیرین مان باشند، این روز ها در دست طراحی و چاپ هستند. تا در روزهای پایانی امسال، و یا در اوایل بهار سال آینده، به دست ما برسند.

بعضی هاشان می خواهند با جلدهای پارچه ای یا گلدار هم رنگ بهار شوند و روزهایمان را د رسال آینده شکوفه باران کنند. بعضی دیگر با جلد های سخت اما زیبا می خواهند حساب و کتاب زندگی مان را در دست بگیرند. تا به قول قدیمی ترها کار و کاسبی مان در سال جدید سکه شود! دیگری با جلد چرم و بوی خاطره انگیزش روی میزمان می آید. و رنگ و لعاب تازه ای به اتاق کارمان می بخشد.

و خلاصه که آن قدر سررسید تولید می شود تا به همه برسد. و هیچ کس از این قافله عقب نماند!

حالا سوالی که ممکن است برای هر کس خصوصا طراحان و تولیدکنندگان پیش بیاید، این است: چه کار کنیم تا همه سررسیدها به فروش بروند؟!

اگر این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده، پیشنهاد می کنیم امروز را به صرف یک مقاله مفید و خواندنی مهمان گروه تولید محتوای آریان مارک باشید.

 

چه کار کنیم تا همه سررسیدها به فروش بروند؟!

در ابتدای این مقاله می خواهیم به سوالی که در بخش بالا مطرح نمودیم، پاسخی روشن و شفاف بدهیم.

ممکن است هر تولید کننده ای روش خاص خودش را برای فروش سررسیدهایش داشته باشد. ولی بدون شک همگی بر سر چند ویژگی مهم اتفاق نظر دارند. ویژگی های مهمی که دارا بودن آن ها از لازمه های یک سررسید خوب و پر طرفدار است. مهم ترین این ویژگی ها به شرح زیر می باشند:

  • کیفیت و رنگ مناسب برگه های سررسید
  • درج نمودن مناسبت های مهم در صفحات مختلف
  • طراحی جلد به بهترین شکل ممکن و مطابق با سلیقه مشتری

که در ادامه هر یک را به اختصار توضیح خواهیم داد.

 

کیفیت و رنگ مناسب برگه های سررسید

بدون شک هر کسی که سررسیدهای شما را می خرد، انتظاراتی از محصولی که خریده دارد. مثلا دلش می خواهد که با توجه به مبلغی که پرداخت کرده، کاغذها از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. برخی از مشخصاتی که مشتری از برگه های داخل سررسید انتظار دارد، عبارت اند از:

  • خیلی ضخیم نباشند که وزن سررسید بالا برود.
  • کاغذها نباید بیش از حد نازک باشند. چون ممکن است به سرعت پاره شوند. یا پس از نوشتن روی آن ها، نوشته ها از سمت دیگر کاغذ پیدا شوند.
  • جنس کاغذها نباید به گونه ای باشد که جوهر خودکار روی آن ها پخش شود.

 

درج نمودن مناسبت های مهم در صفحات مختلف

یک سررسید ایده آل، سررسیدی است که مناسبت های مهم را درون خودش دارد. این که یک سررسید، تنها تعطیلی های رسمی را اطلاع بدهد، کافی نیست. هر فردی باید از مناسبت های غیر رسمی هم با خبر شود. بنابراین انتظار دارد، سررسیدش این کار را برایش انجام دهد.

 

پلاک سررسید و خرید و فروش آن

 

طراحی جلد به بهترین شکل ممکن و مطابق با سلیقه مشتری

و اما نوبتی هم که باشد، نوبت مهم ترین بخش یک سررسید در مرحله فروش می رسد! بله. درست است! جلد یک سررسید بیش تر از هر قسمت دیگرش مورد توجه مشتریان قرار می گیرد.

تولید کننده امروزی با طیف های گوناگونی از سلایق و علایق مخاطب مواجه است. مثلا برخی افراد طرفدار جلدهای پارچه ای اند. برخی دیگر جلد سخت را دوست دارند. و تعدادی هم با شوقی وصف ناپذیر سررسیدهایی با جلد چرمی می خرند.

تا این جای کار تقریبا محتوا و ظاهر آن ها تفاوت چندانی با یک دیگر ندارند. و سلیقه مخاطبان است که کمی کار را سخت می کند. اما یک نکته ای وجود دارد که فهمیدنش چندان سخت نیست. این یک واقعیت است که تمامی مخاطبان، به دنبال محصول با کیفیت و لاکچری هستند!

این که چطور جنس با کیفیت به مشتری بفروشید، مبحثی جداگانه است. اما امروز در مقاله “پلاک سررسید و خرید و فروش آن” به شما آموزش می دهیم که چگونه سررسیدهایتان را لاکچری کنید.

 

چگونه سررسیدهایی لاکچری بسازیم؟

شاید چیزی که می خواهیم بگوییم، باورش برایتان کمی سخت باشد. یا حتی خنده دار. پیشنهاد امروز ما به شما افزودن یک قطعه فلزی روی جلد سررسیدهایتان است. قطعه فلزی ای که به آن پلاک سررسید می گویند.

با این کار، شکل ظاهری سررسیدها حسابی تغییر می کند. و چند گام شما را به مشتری و خریدن سررسیدها، نزدیک تر! لابد می پرسید چگونه؟

پاسخ این سوال بسیار ساده است. کافی است برای خرید سررسید به یک فروشگاه بروید. هنگام نگاه کردن سررسیدها ناخودآگاه چشمتان روی سررسیدهایی متمرکز می شود که پلاک استیل روی آن ها نصب شده است. حتی می توانید از فروشنده، درباره میزان فروش سررسیدهای پلاک دار بپرسید. تا مطمئن شوید که آن ها بهتر به فروش می رسند. تا سررسیدهایی که فاقد پلاک سررسید هستند.

 

پلاک سررسید و خرید و فروش آن

 

مشخصات فیزیکی پلاک های سررسید

پلاک های سررسید، معمولا از آلیاژ استیل ساخته می شوند. در واقع ورق های استیلی که پلاک ها از آن ساخته می شوند، استنلس استیل نیز نام دارد. معمولا ورق های استیل موجود در بازار در رنگ های زیر تولید می شوند:

  • طلایی آینه ای
  • طلایی خشدار
  • نقره ای آینه ای
  • نقره ای خشدار
  • دودی آینه ای
  • و …

که با توجه به نظر طراح جلد سررسید، یکی از این رنگ ها انتخاب می شود. و پس از تعیین ابعاد پلاک ها، برای برش لیزری آماده می گردد. و پس از آماده شده نهایی، روی جلد سررسیدها نصب می شود.

وزن و ضخامت پلاک های سررسید، معمولا بسیار کم می باشد. چون قرار است که با نوعی چسب مخصوص روی جلد سررسید چسبیده شود. و تا مدت ها همان جا بماند.

از طرفی جنس ورق هایی که پلاک ها از آن ساخته می شوند، استیل ضد زنگ می باشد. پرا که باید در طولانی مدت آسیبی نبینند. و اکسید نشود.