اخبار

انواع تندیس و پایه کدام اند و چه ویژگی هایی دارند؟

انواع تندیس

بدون شک شما هم هنگام تقدیر و تشکر از افراد موفق و برتر، با استفاده از تندیس و پایه ی خاص آشنا شده اید و  اطلاع دارید که در اکثر مواقع جهت یادگاری و یاد بودی از یک جشنواره و… مورد استفاده قرار گرفته می شود. ما در این مقاله قصد داریم موضوع تندیس و پایه و هر آنچه که در ارتباط با این موضوع وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم پس با ما همراه باشید و  پاسخ سوال های رایج خود را در این باره دریافت کنید.

انواع تندیس

تندیس چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

قبل از این که به بررسی هر موضوعی بپردازیم بهتر است یک تعریف کلی را در ارتباط با چیستی تندیس با پایه ارائه می دهیم تا تمامی مفاهیمی را که در ادامه شرح داده و مورد بررسی قرار می دهیم را بهتر درک کنید، با ما همراه باشید.

از تندیس در مراسم های مختلف و به مناسب های متفاوت به عنوان یک هدیه و همچنین یادگاری به افراد موفق و … جهت یاد بود و قدردانی از زحمات مختلف ارائه داده می شود. برای تشکر از دستاورد ها و رویداد های مخالف می تواند یک هدیه ی شایسته ی افراد زحمت کش و تلاشگر باشد. نکته ای که در این باره وجود دارد و باید مورد توجه ویژه ای قرار گرفته شود این است که در گذشته ها تندیس و پایه ی آن را با هدف های مختلف دیگری برای بزرگ داشت افراد بزرگ با استفاده از متریال های متفاوت تولید می کردند و آن را در قسمت های پر بازید هر شهری قرار می دادند.

شاید برای شما هم دانستن این موضوع جالب باشد که تندیس ها در بین رده های مختلف هنر در دسته ی هنرهای عمومی قرار گرفته می شوند. توجه داشته باشید که تمامی هنرهای عمومی به عنوان یکی از بهترین و موثر ترین روش های حمایت برای تفکر افراد یک جامعه، حادثه ای خاص و… مورد استفاده قرار گرفته می شوند.

در ساخت تندیس و پایه از چه نوع متریالی استفاده می شود؟

در ساخت تندیس ها و پایه های مختلف از متریال های بسیار متنوعی استفاده می شود که از رایج ترین متریالی که در ساخت این شیء استفاده می شود می توان به پلکسی گلاس اشاره کرد. مهم ترین دلیل استفاده از این متریل به وفور و مقدار زیاد متنوع بودن آن ها است. با توجه به این که پلکسی گلاس در انواع مختلفی وجود دارد می توان به هر فرم دلخواه، رنگ مورد نظر و قیمت های بسیار متنوعی تولید کرده و مورد استفاده قرار داد. نکته ای که در ارتباط با پلکسی گلاس وجود دارد این است که هزینه ی تولید و خریداری تندیس و پایه تولید شده  با استفاده از آن به نسبت تندیس های تواید شده با استفاده از متریال هایی همانند چوب و فلز بسیار بیشتر است.  البته متریال های دیگری در جهت تولید تندیس ها استفاده می شوند که برنج، آهن و سرب از رایج ترین آن ها می باشد.

انواع تندیس ها کدام اند و چه ویژگی دارند؟

در این قسمت از مقاله سعی داریم انواع تندیس ها ویژگی آنها را مورد بررسی و تشریح قرار دهیم، پس با ما همراه باشید تا با انواع مختلف تندیس ها از نظر بدن وجه آشنا شوید و پاسخ سوال های خود را در این باره دریافت کنید. همانطور که اطلاع دارید تندیس ها را می توان از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار داد و دسته بندی کرد

تندیس حجمی

تندیس های حجمی با نام های دیگری از جمله تندیس‌های برنزی نیز شناخته می‌شود و همان ‌طور که از نام آن مشخص است در تولید آن ها از متریال فلز برنج یا برنز استفاده می شود. برای تولید این دسته از تندیس ها سه مرحله کلی مورد نیاز است که در طی این سه مرحله تندیس مورد نظر به جلال و براقیت مورد نظر و ایده آل می رسد. در ارتباط با پایه این دسته از تندیس ها می توان گفت که از جنس های مختلفی از جمله پلکسی، چوب، برنج و در بسیاری از مواقع از آلومینیوم استفاده می شود. در بیشتر مواقع برای تولید چنین تندیس هایی از فلز برنج استفاده می شود

تندیس نوع ترکیبی

یکی از انواع تندیس و پایه که به صورت رایج تولید و مورد استفاده قرار گرفته می شود تندیس نوع ترکیبی می باشد. همان طور که از نام این تندیس مشخص است برای تولید آن از دو یا چند متریال متفاوت استفاده می‌شود که از رایج ترین مواد مورد استفاده در ساخت این نوع تندیس می‌توان به پلکس، رزین، سرب، فلز برنج، چوب، سنگ و غیره اشاره کرد. تندیس های نوع ترکیبی به عنوان رایج ترین تندیس های مورد استفاده در سراسر کشور شناخته می‌شوند و برای تولید این نوع تندیس هزینه بسیار کمتری از نوع تندیس های پلکسی مصرف می شود و این مهم ترین دلیل ارزان قیمت تر بودن آنها نسبت به سایر تندیس ها است.

1

تندیس نوع پلکسی

یکی از رایج ترین انواع تندیس های مورد استفاده در مراسم ها، جشنواره ها و… برای تقدیر و تشکر از افراد برتر موفق تندیس های پلکسی می باشند. این دسته از تندیس ها همانطور که از نام آنها مشخص است با استفاده از ورقه های پلکسی تولید می شوند رنگ و ضخامت بسیار متنوعی دارند و به راحتی ترین حالت ممکن فرم می گیرند. از مهم ترین ویژگی‌های تندیس بلکسی عدم وجود امکان حجم دادن به آن ها است. همان طور که در قسمت های قبلی اشاره شد ورقه های پلکسی دارای ضخامت های متنوعی بین 1 تا 50 میل می باشند و تنوع رنگ بسیار گسترده‌ای دارند. به عنوان مثال شما می توانید در ورق پلکسی رنگ هایی همانند آبی روشن، آبی کاربنی، سورمه ای، قرمز، طلایی و… را مشاهده کنید.

کاربران عزیز در صورت نیاز به خریداری و یا سفارش انواع تندیس و پایه می توانید به وب سایت های معتبری همانند آریان مارک مراجعه کنید و خرید ایده آل و با کیفیت را برای خود به ارمغان آورید.