مقالات

فیلم متالایز چیست؟

film-Metallized

فیلم متالایز یک لایه نازک از فلز که معمولاً از جنس آلومینیوم است. ظاهر فلزی درخشان یک فویل آلومینیومی را با وزن و قیمت کمتر ارائه می دهند. فیلم متالایز ها بطور گسترده در بسته بندی مواد غذایی و دکوراسیون مورد استفاده قرار میگیرد. در موارد تخصصی هم از آنها در ایزوله سازی و موارد الکترونیک استفاده می شود.

خواص

فیلم متالایز ها سطح براق و نقره ای بازتابی دارند و بسیار آتش زا هستند. این کتینگ همچنین نفوذپذیری فویل به نور، آب و اکسیژن را کاهش می دهد. خصوصیات خود فیلم باقی می ماند مانند سختی بالا، قابلیت مهر و موم با حرارت، و یک چگالی کمتر با قیمتی کمتر از فویل آلومینیوم دارد. این به فیلم های متالایز یک سری مزایایی نسبت به فویل های آلومینیومی و لمینیت می دهد.

ساخت

متالایز سازی توسط یک پروسه رسوب‌دهی فیزیکی بخار اجرا می شود. آلومینیوم معمول ترین فلز مصرفی برای رسوب دهی این پروسه است اما فلزهای دیگر مانند نیکل یا کروم نیز استفاده می شوند.

موارد استفاده فیلم متالایز

تزئین و دکوراسیون

فیلم متالایز چیست؟

ابتدا مقاصد تزئینی بعنوان حلقه کریسمس و همچنین برای مواردی مانند روکش و روبان مورد استفاده قرار می گیرد. بادکنک‌های فلزی پر از هلیوم که به عنوان هدیه داده می‌شوند از BoPET فلزی ساخته شده و اغلب به صورت تجاری بادکنک‌های Mylar نامیده می شوند.

بسته بندی

فیلم متالایز را برای محصولاتی مانند غذاهای میان‌وعده، قهوه و آب نبات جایگزین کرده‌اند، که نیازی به مانع برتر فویل آلومینیومی ندارند. از نایلون و پلی اتیلن برای صادرات گوشت.

بعنوان یک عامل گیرنده برای پخت و پز در مایکروویو استفاده می شود. بعنوان مثال کیسه پاپ کورن مایکروویو است.

بسیاری از اقلام غذایی نیز برای ظاهری درخشان تر و جذاب تر از این فیلم متالایز ها استفاده میکنند.

فیلم متالایز چیست؟

عایق کاری

برای عایق کاری لباس آتش نشانان به منظور محافظت از آنان در برابر گرمای زیاد و فضانوردان به منظور حفظ گرمای فضانورد و بازتابش گرما استفاده می شود.

الکترونیک

از این محصول به عنوان دی الکتریک در ساخت نوعی خازن مورد استفاده در مدارهای الکترونیکی و به عنوان ماده ای در برخی از انواع کیسه‌های آنتی استاتیک استفاده می‌شوند.

خرید فیلم متالایز

  1. مراجعه حضوری به فروشگاه آریان مارک
  2. خرید آنلاین از طریق فروشگاه اینترنتی آریان مارک
  3. سفارش‌دهی از طریق واتس‌اپ و اینستاگرام