مقالات

مولتی استایل چیست و چه کاربردی دارد؟

استایل چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق مولتی استایل چیست؟

ورق مولتی استایل یک نوع ورق تزئینی است که برای استفاده در صنایع ساختمانی و طراحی داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ورق از مواد مختلفی تشکیل شده است که به صورت لایه‌ای در کنار هم چسبیده‌اند،این مواد شامل مواد پلاستیکی، فلزات، کاغذ، چوب و غیره می باشند. هر ماده به دلیل خواص خاص خود در لایه های ورق مولتی استایل استفاده می شود. به عنوان مثال، لایه پلاستیکی برای افزایش انعطاف پذیری و مقاومت در برابر رطوبت استفاده می شود، در حالی که لایه فلزی برای افزایش مقاومت در برابر ضربه و سختی استفاده می شود. همچنین در این نوع ورق، از رنگ‌ها، طرح‌ها و الگوهای متنوع استفاده می‌شود.

 

 

در این مقاله قصد دارین به بررسی مولتی استایل و انواع کاربرد آن بپردازیم برای کسب اطلاعات در این زمینه با ما همراه باشید:

منظور از مواد ABS در ورق مولتی استایل چیست؟

مولتی استایل که به دلیل آن که در ساخت آن از مواد  ABS  استفاده می شود آن را به این نام نیز می شناسند نوعی ورق است که در حالت معمول به صورت دو لایه می باشد که لایه زیرین آن از موادی شبیه به پلاستیک تشکیل شده است که انعطاف پذیری بالایی دارد، زمانی که این متریال توسط لیزرکاران مورد استفاده قرار می گیرد آنچه که بعد از حکاکی و برش، خود را نشان می دهد همان لایه زیرین است.

لایه بالایی در مقایسه با لایه زیرین از استحکام بیشتری برخوردار است و جنس خشک تری نیز دارد از این رو ضخامت بسیار نازکی از ان را پوشش دهی لایه زیرین در نظر می گیرند از آنجا که زیبایی نهایی نوع کاربرد این محصول به این لایه ارتباط دارد لذا در انواع طرح و رنگ های مختلف تولید می شود.

مولتی استایل 2 1

 

البته شایان ذکر است که در ساخت این متریال تکنولوژی های مختلفی به کار می رود برخی از ان ها ممکن است به صورت تک لایه تولید شوند در این مورد برای روکش ان از روش آب کاری استفاده می شود و گاهی نیز این ورق ها را با توجه به نوع کاربردی که برای ان در نظر دارند به صورت چند لایه تولید و عرضه می کنند که لایه های آن با استفاده از چسب های مخصوص- حرارت بالا و فشار به هم چسبانده و پرس می شوند.

 

انواع ورق مولتی استایل

  • مولتی استایل خش دار

دلیل نام گذاری این نوع مولتی استایل به این نام وجود خش هایی است که بر روی سطح بالایی ان در زمان تولید به صورت خطوطی شیک و مدرن ایجاد شده است، بیشترین تولید این نوع ورق مربوط به رنگ های طلایی و تقره ای است زیرا بیش از سار رنگ ها محبوبیت داشته و برای انواع کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

  • مولتی استایل براق

 

ویژگی بارز این نوع مولتی استایل همانطور که از نامش نیز پیدا است منعکس نمودن نور است از این رو به دلیل زیبایی خاصی که از ان برخوردار است  بیشترین کاربرد ان برای سطوح خارجی است  و  معمولا در رنگ های نقره ای- طلایی- و مسی ساخته و در بازار موجود می باشد.

البته لازم است که بدانید بیشترین کاربرد این نوع مولتی استایل را رنگ طلایی به خود اختصاص داده است و در دکوراسیون های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

علاوه بر این لازم است که بدانید این ورق در الگوهای مختلفی از قبیل مسطح- برجسته- پانچ شده- سه بعدی و لوکس نیز تولید می شود.

پرکاربردترین نوع این ورق در ایران از نظر رنگ و طرح، طلایی- نقره ای- مسی با روکش بسیار نازکی از آلومینیوم است.

مولتی استایل

آیا مزایای ورق مولتی استایل را می دانید؟

خرید ورق مولتی استایل میتواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد به لطف استفاده از مواد  ABS از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است که این امر موجب شده تا در انواع صنایع کاربرد داشته و مورد استفاده قرار گیرد، در حقیقت مقاومت بالا در برابر ضخامت اندک و انعطاف مناسبی که این متریال دارد بسیار در خور توجه می باشد.

از دیگر مزیت های  مولتی استایل می توان به وزن کم، سرعت بسیار بالا در تولید و همچنین مقاومت خوب آن در برابر رطوبت اشاره کرد.ورق مولتی استایل دارای پوششی مقاوم در برابر خوردگی است که آن را از تاثیر عوامل جوی و شیمیایی ناخواسته محافظت می‌کند. این پوشش باعث می‌شود که ورق مول در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت کند و عتی استایلمر مفید بیشتری داشته باشد.

ورق مولتی استایل به دلیل سبک وزن بودن، قابلیت حمل آسان را دارد. این خاصیت باعث می‌شود که مواد ساختمانی و صنعتی با استفاده از این ورق به راحتی حمل و نقل شوند و از آن در محل مورد نظر استفاده گردند.

دیلی دیگر در گسترده بودن کاربرد این متریال، برش و نصب راحت آن است و به دلیل برخورداری از این قابلیت برای ساخت پلایک های تبلیغاتی و تندیس ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

اکنون که تا حدودی با مفهوم و مزایای این متریال محبوب لیزرکاران آشنا شدید در ادامه می خواهیم به بررسی انواع کاربردهای آن بپردازیم

مولتی استایل در چه مواردی کاربرد دارد؟

در ابتدا لازم است که بدانید زمان زیادی از رواج ورق های مولتی استایل در صنایع مختلف نمی گذرد، اما در همین زمان اندک توانسته است برای انواع کاربردهای مختلف جایگاه ویژه ای را کسب نماید، از این متریال در دکوراسیون داخلی- برای ساخت انواع تابلوهای تبلیغات و … استفاده می شود.

یکی از اصلی ترین کاربردهای ورق مولتی استایل در طراحی و ساخت تابلو و پلاک است معمولا ورق های تولید شده با روکش طلایی و نقره ای برای این منظور استفاده می شود، تابلوهای رومیزی نیز می تواند نمونه دیگری از کاربرد این متریال باشد.

از دیگر موراد کاربرد مولتی استایل می توان استفاده از آن در ساخت انواع باکس های تزیینی را نام برد.

استفاده از ورق مولتی استایل در مجسمه‌سازی

کاربرد مولتی استایل خش دار

از نوع خش دار معمولا برای فضاهای با دکوراسیون مدرن استفاده می شود، کاربرد آن را می توان در ساخت انواع گیفت ها- لوح ها و… نام برد، این مدل برخلاف نوع براق انعکاس بسایر کمتری دارد.

کاربرد مولتی استایل براق

بیبشترین کاربرد این نوع ورق مولتی استایل به دلیل درخشندگی و جذابیت بالایی که دارند را می توانید در دکوراسیون های سلطنتی و کلاسیک مشاهده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید