مقالات

کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت چیست؟ این یکی از مهم ترین سوالات کاربران ما در این روزهاست. کارت ویزیت نامی است که اغلب مردم معنی آن را می شناسند. هم چنین درصد بالایی از افراد جامعه هستند که از این کارت ها استفاده می کنند؛ البته بخش کوچکی از همین چند درصد مصرف کننده، کارت ویزیت را تولید می کنند.

پس نمی توان کارت ویزیت را به عنوان شئ ای ناشناخته به شما معرفی کرد. با توجه به مطالب بالا، تقریبا همگی با این محصول کاربردی آشنا هستیم. به همین سبب امروز آریان مارک قصد دارد راجع به کارت ویزیت، اطلاعات جامع تری را به شما عزیزان ارائه نماید. تا در آینده بتوانیم تعاملات بیش تری پیرامون طراحی، تولید و عرضه این کالا با شما عزیزان داشته باشیم.

پس تا پایان این مقاله هم مثل همیشه با آریان مارک همراه باشید.

 

کارت های تبلیغاتی چه نوع محصولی هستند؟

در واقع کارت ویزیت، وسیله ای برای معرفی اشخاص و برندها می باشد. این محصول با هدف معرفی و شناساندن افراد و مشاغل طراحی و تولید می گردد. و در نهایت در مسیر تبلیغات، به تکمیل رسالتش ادامه می دهد. کارت های ویزیت ممکن است در اندازه ها و شکل های گوناگونی طراحی شوند؛ که این موضوع به دو عامل اصلی وابسته است:

  • سفارش مشتری
  • نوع کاربرد کارت ها

البته علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، ممکن است تا کنون کارت های ویزیت متعددی در زمینه های گوناگون دیده باشید؛ که از مواد و متریال های متفاوتی ساخته شده باشند. معمولا کارت هایی که برای تبلیغات و معرفی اشخاص و مشاغل به کار می روند، با متریال های زیر تولید می شوند:

  • کارت ویزیت هایی که فلزی هستند.
  • کارت ویزیت هایی که از مقوا ساخته شده اند.
  • کارت های ویزیتی که چوبی می باشند.
  • کارت ویزیت هایی که پلاستیکی هستند.
  • کارت های ویزیتی که جنسی شیشه ای مانند دارند.
  • کارت هایی که متریال ساخت آن ها پارچه ای است.
  • و …

که در ادامه توضیحات بیش تری در رابطه با این بخش ارائه خواهیم داد.

 

کارت ویزیت فلزی

به کارت های تبلیغاتی اطلاق می شود که از فلز ساخته شده اند. فلزاتی که معمولا برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد، عبارت اند از:

 

کارت ویزیت چیست؟ کارت ویزیت فلزی

 

خلاصه این که هر فلزی که قابلیت حکاکی و بُرش نسبتا آسان و کم هزینه داشته باشد؛ می تواند برای این کار مورد استفاده قرار بگیرد.

 

کارت هایی که از جنس مقوا

اغلب کارت های ویزیت در سال های نه چندان دور از مقوا ساخته می شده اند. اما اخیرا با پیشرفت صنعت حکاکی و بُرش کاری، و هم چنین تغییر سلیقه مشتری و افزایش تجربه طراحان و گرافیست ها، این کارت ها با متریال های دیگری هم ساخته می شوند.

 

کارت ویزیت چیست؟ کارت ویزیت مقوایی

 

البته ناگفته نماند که همین کارت های مقوایی هم انواع مختلفی دارند. یعنی نمی توان گفت که همگی از یک نوع مقوا ساخته شده اند.

 

تلفیق چوب و طراحی حرفه ای در تبلیغات

برخی از کارت های تبلیغاتی از ورقه های چوبی بسیار نازکی ساخته شده اند. نوع حکاکی یا چاپ روی آن ها کمی متفاوت تر از کارت های فلزی و مقوایی است.

 

کارت ویزیت چیست؟ کارت ویزیت چوبی

 

برای درج اطلاعات روی آن ها بهتر است از دستگاه های لیزری استفاده شود. به این ترتیب ظاهری بسیار زیبا و متفاوت به خود می گیرند؛ و در نتیجه حرفه ای تر به نظر می رسند.

 

کارت های تبلیغاتی که بر پایه پلاستیک هستند!

کارت ویزیت هایی هم وجود دارند که از مواد پلاستیکی ساخته شده باشند. از جمله مزیت آن ها

  • مقاومت عالی شان در برابر عوامل خارجی است.
  • وزن سبکی دارند.
  • از قیمت خوبی هم برخوردارند.

 

کارت ویزیت چیست؟ کارت ویزیت پلاستیکی

 

کارت هایی به شفافیت شیشه!

این نوع محصول هم تقریبا ماهیتی پلاستیکی دارند؛ اما متریال آن ها بسیار شفاف تر است. به گونه ای که گویا اطلاعات را روی قطعات شیشه درج نموده اید.

 

کارت ویزیت چیست؟ کارت ویزیت شیشه ای

 

خودتان را با کارت های پارچه ای معرفی کنید تا خاص تر باشید!

منظورمان در این بخش، کارت های ویزیتی هستند که روکشی از انواع پارچه های زیر دارند:

  • روکش مخملی
  • روکش چرمی

 

کارت ویزیت چیست؟ کارت ویزیت چرمی

کارت ویزیت چیست؟ کارت ویزیت مخملی