اخبار

آیا می دانید انواع چرم کدام اند و چگونه تولید می شوند؟ با ما همراه باشید

چرم

چرم به عنوان یکی از مواد پر مصرف در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار گرفته می شود. صنعت های متفاوتی از جمله بسته بندی ها، صنعت چاپ، تولیدات پوشاک و… از جمله صنعت هایی هستند که با استفاده از این محصول  فعالیت های خود را انجام می دهند.  از این ماده زیبا و مقاوم در تولید سر رسید های مختلف، دسته کلید ها، جاسوئیچی و بسیاری از اکسسوری های متفاوت استفاده می شود. در بسیاری از موارد در صنعت پوشاک دیده می شود که کفش ها، کمربند، کیف و… از این ماده تولید می شوند که بسیار لاکچری و زیبا هستند. این ماده کاربردهای متفاوتی را در صنعت های مختلف دارد و در بسیاری از موارد  تولید های بسیاری وجود دارند که بدون وجود این ماده تولید امکان پذیر نخواهد بود.

چرم

چرم چیست؟

قبل از این که به بررسی هر موضوع و یا عنوانی بپردازیم بهتر است یک تعریف کلی و ساده را از چرم و چیستی آن ارائه دهیم تا  مفاهیمی را که در ادامه شرح می دهیم بهتر درک کنید.

همانطور که اطلاع دارید این ماده از پوست حیوانات مختلفی از جمله گاو، گاومیش، گوسفند و… تولید می شود. توجه داشته باشید که پوست هر حیوانی از سه قسمت متفاوت پوست روئی، پوست میانی، پوست زیرین تشکیل می شود. قسمت میانی پوست که یکی از مهم ترین قسمت های مورد استفاده نیز می باشد از سلول های چربی، بافت های متراکم و الیاف کش دار ساخته شده است. این قسمت پوست حیوانات از هر گونه پشم، مو… عاری می شود و این مرحله باید با استفاده از مواد شیمایی مخصوصی انجام شود. در نهایت مجموعه مراحل اشاره شده، سبب تبدیل پوست حیوانات مرده یا کشته شده به نوع های اصل این محصول  با کیفیت بالا می شود.

توجه داشته باشید که بین محصول اشاره شده و پوست تفاوت های بسیاری وجود دارد که از جمله رایج ترین این ها وجود مو و یا پشم در لایه های آن است در صورتی که در لایه ی میانی آثاری از پشم و یا مو وجود داشته باشد پوست نامیده می شود.

انواع مختلف چرم کدام اند؟

همانطور که اطلاع دارید این محصولات با استفاده از پوست حیوانات مختلفی که مرده اند تولید می شوند و این تفاوت در پوست ها سبب تولید چرم هایی با کیفیت متفاوت می شود. ما در این قسمت از مقاله به بررسی انواع مختلف این محصول و ویگی آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

سبک

این نوع از محصول با استفاده از پوست حیواناتی همانند گوسفند ها، بزغاله ها، بز ها و… تولید می شوند.  با توجه به جثه ی این دسته از حیوانات، پوست بسیار نازک تری نسبت به پوست حیواناتی همانند گاو می باشند و این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی را در ضخامت پایین چرم تولید شده داشته باشد.  حساسیت بیشتری نسبت به نوع های دیگر داشته و نیاز به مراقب ویژه دارد. رایج ترین کاربرد های این نوع محصولات در تولید پوشاک هایی همانند دستکش، کاپشن و… است.

نیمه سنگین

محصولات نیمه سنگین با استفاده از پوست حیواناتی همانند کروکودیل و شتر مرغ تولید می شود. این محصول به عنوان یکی از بهترین نوع محصولات موجود دربازار است که علاوه بر قیمت بالایی که دارد بسیار کمیاب نیز می باشد. از آن بیشتر در تولید پوشاک خاصی همانند کلاه های لوکس و… استفاده می شود.

جرم

نوع سنگین

همانطور که از نام این محصول مشخص است کیفیت فوق العاده ای را نسبت به سایر چرم ها دارد و از پوست حیواناتی همانند گاوف گاومیش، گوساله، شتر و… تولید می شود.  در قسمت های قبل نیز به استحکام فوق العاده ی این محصول نسبت به محصول های اشاره کردیم. با توجه به این ویژگی  محصول نوع سنگین از آن در تولید محصولاتی همانند زیره و رویه ی کفش، کیف های دستی و … استفاده می شود.

توجه داشته باشید در کنار قیمت بالای این محصول، استایلی لاکچری و جذاب را به فرد استفاده کننده از محصولات تولید شده با آن ارائه می دهد.

مصنوعی

همانطور که در قسمت های قبل نیز اشاره شدن قیمت چرم های طبیعی و ساخته شده با استفاده از پوست حیوانات، بسیار بالا است و هر صنعتی نمی تواند در تولید محصولات خود از آن ها استفاده کند. نوع مصنوعی این محصول از انواع محصولاتی است که می تواند جایگزین نوع طبیعی شود و پاسخگوی درصد بسیاری از نیاز های مختلف در صنعت ها به این نوع محصولات دامی شود.  توجه داشته باشید که درصد بالایی از چرم های مصنوعی را با استفاده از گیاهان تولید می کنند و مهم ترین تفاوتی با نوع اصلی و طبیعی خود دارد این است که کیفیتی به اندازه ی نوع طبیعی ندارد و به طور معمول کیفیت آن در حد متوسط است.

ما در این مقاله به بررسی انواع این محصول  با توجه به منبع تولید آن ها پرداختیم. این نوع از محصولات را می توان با توجه به معیار ها و شاخصه های متفاوت دیگری همانند نوع دباغی و… دسته بندی کرد.

چرم جوشانده چه محصولی است و چگونه تولید می شود؟

یکی از انواع متفاوت این محصولات می باشد که همانطور که از نام آن مشخص است با استفاده از روش جوشاندن در آب داغ و شناور کردن محصول در آن حالتی سفت و یکدست را در این محصول به وجود می آورند. توجه داشته باشید که سفت شدن این محصول می تواند با استفاده از موم داغ نیز انجام داد. از گذشته ها تا به حال از این محصول در تولید محصولات مختلف استفاده می شده است.

چرم

به عنوان مثال در کتاب های تاریخی و به جای مانده از گذشته ها دیده می شود از این نوع محصول برای قراردهی رویه ی کتاب یا همان جلد کتاب استفاده می شده است. علاوه بر جلد کتاب در موارد متفاوت دیگری از ان استفاده می شود که از رایج ترین آن ها می توان به حکاکی، قالب گیری و… استفاده می شود. از برترین و مهم ترین ویژگی هایی که این محصول دارد مقاومت فوق العاده بالا در برابر انعطاف پذیری مطلوب و ایده آل است.

همراهان عزیز شما می توانید با مراجعه به وبسایت فروشگاهی آریان مارک تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در ارتباط با انواع چرم ها به دست آورده و خرید های ایده آلی را داشته باشید.